Wednesday, August 19, 2009

ISLAM TERSEBAR KERANA PEDANG

Soalan: Bagaimana Islam Dikatakan Agama Yang Sejahtera Sedangkan Ia Disebarkan Melalui Mata Pedang??


Jawapan: Islam sememangnya adalah agama yang sejahtera. Ungkapan Islam tertegak melalui mata pedang adalah ungkapan yang sengaja disebarkan oleh pihak orientalis yang sengaja mahu menutup malu sendiri.

Umat Islam bukanlah umat yang diajar untuk mengamalkan ‘pecah dan perintah’ seperti apa yang diamalkan oleh Amerika pada hari ini. Hanya mereka yang bodoh dan hidup tidak dipandu dengan wahyu sahaja yang akan berbuat sedemikian. Sekiranya ditinjau kembali sejarah-sejarah dunia, umat Islam berperang adalah disebabkan untuk mempertahankan kedaulatan, maruah, hak milik atau menghalang/membasmi penganiayaan yang berlaku. Umat Islam tidak akan beperang tanpa sebab apatah lagi menceroboh sesuatu kawasan.

1 comment:

Anonymous said...

Help Muslims in needs by searching on Al-Islam !!
Al-Islam-Search is on a mission to help Muslims.When you search the Web on Al-Islam-Search, a portion of revenue generated will be donated to Muslims.The more you search, the more you can help us rescue Muslims and reach our ultimate goal of raising $1 million by the end of 2009.No cost to you. Just use Al-Islam-Search like you use Google,Yahoo or any other search engines.
Please visit us at http://Al-Islam-Search.com